“Het Licht & Het Duister”,
publicatie over de werkperiode en het onderzoekstraject van Ingrid Simons
 bij het Vincent van GoghHuis




Ik hoop dat je mij wilt ondersteunen om de publicatie over deze belangrijke (Brabantse) werkperiode in mijn beroepspraktijk "in de voetsporen van Van Gogh" te realiseren en mijn onderzoek en werkproces voor een groter publiek zichtbaar te kunnen maken.



Je kunt mijn publicatie ondersteunen (met mooie tegenprestaties van mijn zijde!) via 'voordekunst'
Mijn project loopt van 15 augustus – 25 september 2018


Ik wil een publicatie realiseren om mijn onderzoekstraject en werkproces tijdens mijn werkperiode bij het Van GoghHuis in Zundert (september & oktober 2017) en de daarop volgende solo expositie in de Van GoghGalerie (november 2017) vast te leggen en voor een groter publiek zichtbaar te maken. Ik wil met deze publicatie inzicht geven in mijn proces, in mijn werkwijze en op welke wijze Van Gogh en de omgeving van zijn jeugd mij geïnspireerd heeft en tevens mijn werk beïnvloedt heeft. Zoals Zundert en de natuur Van Gogh gevormd hebben voor de rest van zijn leven en kunstenaarschap, heeft de natuur, vooral de meren en vennen, in Eindhoven en Valkenswaard, mijn leven en mijn kunstenaarschap gevormd. Na mijn werkperiodes bij andere artist-in-residencies in het buitenland maakte ik altijd zelf een fotoboek van de werkperiode en de ontstane werken (oplage 1), met enkele inhoudelijke teksten van mijn hand, ter verdieping. Ik heb deze traditie in het leven geroepen, omdat ik op deze, toegankelijke wijze het gehele werkproces zichtbaar kan maken. Het is zeer interessant te zien en te laten zien hoe de werken letterlijk ontstaan en opgebouwd zijn tijdens een werkperiode. 
Deze publicatie wordt een document van een ontwikkeling in mijn werk, waarin ik meer kleur en een nieuwe vertaling van het landschap geef. Ik ben vrijer en abstracter gaan werken tijdens deze werkperiode en ik heb in deze relatiefkorte periode, zeer grote stappen kunnen maken.
Ik wil het proces en de eindresultaten van deze werkperiode in een representatieve publicatie vastleggen, in oplage laten drukken en voor een groot publiek zichtbaar maken. 
Het boek wordt 20 x 20 cm., heeft een softcover en bevat 48 pagina.
De publicatie zal een voorwoord bevatten door Ron Dirven (directeur-conservator Vincent Van GoghHuis) en een artikel van Esther van Rosmalen (Witte Rook) over het verloop van mijn werkperiode.


De presentatie van de publicatie zal in november 2018 plaatsvinden in de Van GoghKamer bij het Van GoghHuis in Zundert.


Ik hoop dat u mij wilt ondersteunen om deze publicatie over een belangrijke periode in mijn beroepspraktijk "in de voetsporen van Van Gogh" te realiseren.

Als je mijn activiteiten als beeldend kunstenaar wilt volgen kun je je via mijn website www.ingridsimons.com inschrijven voor mijn nieuwsbrief.
Je kunt me ook volgen via Facebook of Instagram (simons.ingrid)



Voor de tegenprestaties & ondersteuning van mijn publicatie, kun je me vinden op de website van voordekunst :






Mijn tegenprestaties bestaan uit een gesigneerde publicatie, een speciaal "Van Gogh" atelier bezoek, een VIP atelierbezoek, een litho, die ik in Berlijn druk deze zomer en ook onderstaande zeefdruk :


Speciaal voor dit crowdfunding gemaakte zeefdruk, geïnspireerd op de natuur rondom het geboortehuis van Vincent van Gogh, in gelimiteerde oplage. Gesigneerd & genummerd. Eigen druk, op de pers van Beeldenstorm/Daglicht, Eindhoven.
Zeefdruk geïnspireerd op het mooie, schilderachtige Stekven, een van de mij uit het oostelijke deel van Brabant bekende vennen, maar ook weer geheel anders. Deze zeefdruk is gebaseerd op een van mijn foto’s en opgebouwd uit 4 drukgangen en tevens gedrukt in 4 kleuren. Ik werk, net als ook in deze prent, met metallic inkten. In deze zeefdruk heb ik een warm goud gebruikt, dat voor mij refereert aan het gouden ochtend, dan wel het daglicht. Als je prent gedraaid wordt veranderen de gouden delen van figuratief naar bijna plat, door de wisseling van het licht. Ik heb met laten inspireren door de vele kleuren die Van Gogh gebruikte in tegenstelling tot mijn eigen werk. Met deze prent wil ik de directe levenskracht, wellicht ook de zonsopgang, het nieuwe begin, de schoonheid, bijna paradijselijke, van de natuur laten zien.
Voor dit crowdfunding project ga ik tevens een litho maken in Berlijn, die geïnspireerd zal zijn op deze zelfde locatie, maar op een later tijdstip, tijdens het laatste avondlicht.

Inclusief uitnodiging voor de boekpresentatie in november 2018 in de Van GoghKamer, Zundert.
Afmeting papier 31 x 39 cm.
Gelimiteerde oplage van 15
Normaal 350 euro, tijdens dit crowdfunding project : 250 euro







Reacties

Populaire posts van deze blog